Postup jak na štěrk, díry, hupy a jiné nástrahy našich silnic

Poslední dobou velmi narůstá počet vážných dopravních nehod motocyklů. Jedním z důvodů je vysoká rychlost a nezkušenost řidiče. Dalším faktorem je technický stav komunikací. Silničáři, ale ne jenom oni moc dlouho spali a je čas je vzbudit. Budou si muset zvyknout, že státní naftu nebudou lít do svých soukromých vozidel, ale do těch, do kterých mají. Šterk, písek a podobné věci nenechávají na silnici jenom silničáři po opravách. Je potřeba si uvědomit, že za to můžou i řidiči různých vozidel. Většinou nákladní voidla, traktory a pod. Jedná se například o situaci, kdy se z přeloženého náklaďáku v zatáčkách usypává písek, štěrk, obilí a pod. U traktorů pak po výjezdu z pole odpadává bahno, které pochopitelně nikdo neuklidí. My jsme na svých motorkách mnohem více zranitelní než řidiči automobilů, nebo těch oblud o kterých píšu o dvařádky výše.
Nastal čas změny. Nikdo jiný než my motorkáři to neudělá a proto pojďme a zlepšeme to.

Co chceme zlepšit.

1. Silničáři musí dodržovat technologický postup pro opravy vozovky.
Tzn. po záplatování a nasypání šterku, zbytek šterku uklidí.
Před započetím opravy místo označí.
Označení tam musí být do doby, dokud není odstraněn poslední zbytek štěrku.

2. Vozidla nesmí znečištovat silnici (bahno, písek, nafta, a pod.)
Je věcí policie, aby to kontrolovala a řidičům, vozidel, která silnici znečišťují udělila citelné pokuty.

3. Chceme aby byla kontrolována povolená hmotnost kamiónu a podobných vozidel, neboť ta jsou přetěžována a v důsledku toho vznikají tak nebezpečné "koleje".

Návod jak na to..


Prvním krokem, kterým začneme ....
Jakmile najdete nějaký nebezbečný úsek silnice, který není označený.


Zavoláte POLICII ČR - 158 nebo z mobilu 112. Policie musí dané místo zaměřit, pořídit fotodokumentaci atd.
Domluvíte se s nima jestli přijedou nebo jestli se máte nejdřív stavit u nich. Každopádně je ihned požádejte o zajištění dopravního opatření. (aby to místo označili). Nejspíš se budou vymlouvat, že to není v jejich kompetenci a že máte zavolat na SÚS, ale to je jak o kohoutkovi a slepičce. Nenechte se odbýt a trvejte na svém. Oni mají telefon taky, tak ať to zařídí. Když by bylo nejhůř požádejte je o služební čísla. To většinou pomůže. Samozřejmě si ji musíte zapsat a nevyhodit..


Dojeďte tedy na nejbližší oddělení policie , a podejte testní oznámení na neznámou osobou. Doporučujeme osobní jednání. Ne každý motorkář to dokáže dobře naformulovat a vyšetřovatel si to již naformuluje tak, aby to mělo jistou obsahovou i štábní kulturu a potom písemné oznámení opravdu může "nedopatřením" někam zapadnout.


Do protokolu uveďte:
Dne 11.8.2001 jse jel na svém motocyklu tovární značky Yamaha GTS 1000, SPZ: KD 2 25-40 po silnici č. 251.
Jel jsem povolenou rychlostí a při středu svého jízdního pruhu. Mezi obcemi Dolní Lhota a Horní Lhota jsem vjel

  • na štěrk
  • do díry
  • do vylitého betonu.
    Díky tomu jsem dostal smyk a vjel do protisměru, kde jsem ohrozil sebe, vého spolujezdce a řidiče osobího automobilu jedoucího v protisměru. Výše uvedené místo nebylo nikterak označeno.
    jako poškozený (či oznamující) Žádám, abych byl s výsledkem šetření seznámen a to písemně na tu a tu adresu!
    Pozor jen co podepisujete, tedy zkontrolujte si co vyšetřovatel napsal, aby tam byla popsána všechna fakta, on je stejně povinen vám každý papír tohoto oznámení dát podepsat.


    V případě, že se vám stala jakákoliv újma na zdraví (byť nepatrná, stačí odřeniny a je nutné s tím ihned běžet k lékaři a nechat si vystavit potvrzení o poskytnutém ošetření) dávejte přednost podání trestního oznámení na neznámého pachatele pro naplnění skutkové podstaty trestního činu podle § 223 tr. zák. neboť trestní oznámení není zpoplatněno správními poplatky ve formě kolků jako občanskoprávní žaloba.

    V případě, že by to chtěl vyšetřovatel zamést pod stůl a stíhání neznámého pachatele usnesením zastavil, radím okamžitě proti takovému usnesení podat odvolání ke státnímu zastupitelství (dříve prokuratura), popř. stížnost přímo inspekci Ministra vnitra ČR na postup při vyšetřování.
    Pokud si stím nebudete vědět rady, nebo se do toho nebudete chtít sami pustit. Obraťte se na Českou Motorkářskou Organizaci. My už máme nějaké ty zkušenosti, takže to tam dáme sami.

    Závěrem

    Udělá-li to takto každý motorkář, který se někde smekne na štěrkovou drtí opravené a neoznačené vozovce, a bude-li se do úmoru odvolávat při nevyhovění jeho podání, budou vyšetřující orgány tak zahlceny administrativou kolem těchto případů, že budou muset o tomto stavu referovat nejvyšším složkám, kterým nezbude než přijmout adekvátní opatření, či přímo dát podnět k legislativním změnám v tomto směru.

    Takže všichni, kdo s tímto problémem chcete něco udělat a není Vám lhostejný život vlastní ani ostatních, pusťte se do boje s náma. Musí se o tom začít mluvit, aby se s tím něco začalo dělat.